در سال 1368 در راستای
سیاست گذاری و برنامه ریزی های کلان دولت در حوزة مطبوعات، این دفتر ابتدا با نام
مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها زیر نظر معاونت امور مطبوعاتی وتبلیغاتی وزارت
فرهنگ و ارشاد اسلامی تأسیس شد. پس از آن در سال 1375 ، همگام با سیاست های کلی
دولت برای تمرکز و هماهنگی بی شتر بین نهادهای آموزشی و پژوهشی، مرکزگسترش آموزش
رسانه ها با این مرکز ادغام شد و تحت عنوان مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها به
فعالیت خود ادامه داد. این مرکز در سال 1383 به دنبال سیاست های جدید دولت و با
توجه به تغییر و تحولات حوزه تکنولوژی های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، به دفتر
مطالعات و توسعه رسانه ها و در سال 1385 به دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها
تغییر نام داد. این دفتر به منظور تشویق، تحقیق و گسترش آموزش در زمینه ارتباطات
اجتماعی با تأکید خاص بر مطبوعات و روزنامهنگاری شکل گرفتهاست.
گزارش را می توانید در فایل power point زیر مشاهده کنید